Dlaczego pendrive ma mniejszą  pojemność?

Dla wielu kupujących kryterium numer jeden przy wyborze pendrive'a jest największa pojemność.

Jak to się dzieje, że pendrive po podłączeniu do komputera ma mniejszą pamięć flash?

Rzeczywista wartość pamięci, którą możemy wykorzystać jest nieco niższa niż wynikało by to z oznaczenia. Trzeba mieć to na uwadze podejmując decyzję o wyborze pojemności kupowanego urządzenia. Pojemność w bajtach (wyświetlana przez system Windows) jest niższa co wynika z tego że 1024bity = 1kilobajt, 1024kilobajtów = 1Megabajt, 1024Megabajty = 1Gigabajt.

I tak na przykład:

  • 57,6 GB (pamięć 64 GB)
  • 28,8 GB (pamięć 32 GB)
  • 14,4 GB (pamięć 16 GB)
  • 7,2 GB (pamięć 8 GB)
  • 3,6 GB (pamięć 4 GB)
  • 1,8 GB (pamięć 2 GB)

Dlaczego nie mogę wgrać pliku na pendrive? Błąd „Plik jest za duży dla docelowego systemu plików”

Problem występuje gdy plik, który chcemy wgrać ma więcej niż 4 GB a nasz dysk flash USB korzysta z systemu plików FAT32. FAT32 ma wbudowane ograniczenie, które dotyczy wyłącznie pojedynczych plików przekraczających 4 GB. W takiej sytuacji pendrive należy sformatować na system plików NTFS, zmiana sytemu plików spowoduje usunięcie całej zawartości dysku. 

Jak sformatować pendrive?

  1. Podłącz pendrive’a do portu USB w komputerze. 
  2. Kliknij prawym przyciskiem myszy na ikonę pendrive.
  3. Spośród opcji, jakie się wyświetlą, wybierz „formatowanie”.
  4. Rozwiń listę system plików i wybierz jeden z dostępnych.
  5. Rozpocznij

Jaki system plików wybrać? 

NTFS jest domyślnym systemem plików Windows. Służy do  przenoszenia danych między urządzeniami opartymi na Windowsie. Minimalizuje on ryzyko błędów, które mogłyby uniemożliwić prawidłowe odczytywanie urządzenia USB. Standard NTFS pozwala na przechowywanie dowolnie dużych plików.

FAT32 jest bardziej uniwersalny, kompatybilny z systemem Windows, Mac OS,  smartfonami, odtwarzaczami DVD czy telewizorami Smart TV. Jednak  w tym wypadku pojedynczy plik nie może być większy niż 4 GB.

Zdarza się, że pendrive nie jest kompatybilny z urządzeniami innymi niż komputer pomimo zastosowania systemu plików FAT32. Wynika to z niezgodności sterowników urządzenia z którego chcemy skorzystać z pendrive.

Czym różni się grawer od nadruku? 

Grawer to metoda znakowania polegająca na laserowym wypalaniu w materiale logo i napisów. 

Nie ma możliwości manipulowania kolorem grawera, jest on uzależniony od  warstwy materiału znajdującej się pod pierwszą warstwą, która jest wypalana przez laser w procesie grawerowania. Grawer jest nieścieralny.

Nadruk jest nanoszony na powierzchnię produktu, możemy wykonać dowolną grafikę również kolorową. Pomiędzy plikiem a wykonanym nadrukiem może wystąpić różnica kolorystyczna.

Czy wysyłamy paczki za pobraniem?

Nie wysyłamy paczek za pobraniem, zamówienie musi zostać opłacone przed realizacją.

Jaki jest termin realizacji?

Termin realizacji jest inny w zależności od produktu i wynosi między 1 a 5 dni roboczych. Dokładna informacja powinna znajdować się w opisie produktu. 

Realizacja zaczyna się następnego dnia po opłaceniu zamówienia i w wypadku grawera lub nadruku liczy się po dostarczeniu plików. 

Jeżeli dokonałeś zakupu  kilku produktów z różnymi datami realizacji to zostaną one wysłane jako jedna paczka według najdłuższego czasu realizacji z wybranych produktów. 

Realizacja to okres czasu jaki obowiązuje od przyjęcia zamówienia do przekazania paczki wybranej przez Ciebie firmie kurierskiej. Weź to pod uwagę składając zamówienie. Czas w jakim kurier dostarczy paczkę to ok 1-dni robocze jednak dokładną deklarację znajdziesz na stronie wybranej firmy kurierskiej.

Czy mogę prosić o dokonanie zmian we wzorze?

Wzory nie podlegają modyfikacji i nie będą indywidualnie poddawane obróbce. Wzór ma określone treści wymienne. Jeżeli potrzebujesz wzoru bardziej spersonalizowanego proponujemy zakup produktu z  opcją własnego logo, naniesiemy na niego Twój projekt. 

Jaki format pliku mam przesłać?

Personalizujemy produkt na życzenie, według twojego projektu. Jeżeli zdecydujesz się na taki zakup, prześlij nam plik w postaci wektorowej w jednej linii/warstwie lub dobrej jakości JPG/PNG z białym tłem i z czarną grafiką która ma być wygrawerowana.

Czy mogę przyśpieszyć realizację zamówienia?

W związku z licznymi prośbami aby przyśpieszyć realizacje zamówienia stworzyliśmy usługę 24 i 48, znajdziesz je w zakładce usługi dodatkowe. Usługę kupujemy w ilości równej ilości zakupionych produktów (2+2, 5+5 itd) których realizacje chcemy przyspieszyć.

Usługa przyśpieszenia wpływa na czas naszej realizacji, nie na czas jaki deklaruje firma kurierska na dostarczenie. Realizacja to okres czasu jaki obowiązuje od przyjęcia zamówienia do przekazania paczki wybranej przez Ciebie firmie kurierskiej. Weź to pod uwagę składając zamówienie. 

Jak dokonać zwrotu produktu?

Masz prawo odstąpić od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość w ciągu 14 dni od momentu otrzymania paczki. Zwrot możesz nadać  dowolną metodą bezpośrednio do:

DERENTIS 
Powstańców 23/27 lok.A
05-220 Zielonka

W paczce powinien znajdować się formularz zwrotu dostępny do pobrania -> formularz zwrotu.

Prawo odstąpienia od umowy  nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (grawer/nadruk).

Jak dokonać reklamacji?

Nasze produkty podlegają gwarancji przez okres 24 miesięcy (dot. produktów elektronicznych). Na zgłoszenie uszkodzeń mechanicznych (produkt pęknięty, obity) przysługuje 7 dni od momentu otrzymania paczki, po tym czasie reklamacja nie będzie możliwa. 

W sprawie reklamacji prosimy o kontakt z reklamacje@derentis.pl wygenerujemy dla Ciebie etykietę zwrotną do paczkomatu inpost. W mailu powinny znaleźć się takie informacje jak dokładne dane paczkomatu w którym umieścisz zwrot, nr zamówienia oraz twoje dane wraz z numerem telefonu. Prosimy aby w paczce został umieszczony formularz reklamacji dostępny do pobrania -> formularz zwrotu.